Marchewka kontra chipsy – różne przekąski dla dzieci

blog

Marchewka kontra chipsy – różne przekąski dla dzieci

Twoja pociecha to niewyobrażalny łasuch uwielbiający słodkości i niezdrowe przekąski?

Aby zapobiec negatywnym skutkom złego odżywiania, jak otyłość, problemy żołądkowo-jelitowe itp, wprowadź w diecie malca pewne ograniczenia i zdrowe produkty – nie zapominając o pysznych przekąskach.

Dziecko nie musi rezygnować z batoników czy czekolady – zamiast kalorycznych batonów wybieraj te zbożowe, a czekoladę zastąp masłem orzechowym do kanapek lub gorzką czekoladą, która jest bogatym źródłem magnezu.

A co z uwielbianymi przez pociechy chipsami, krakersami i lodami?

Naukowcy dowiedli, że chipsy z dużą ilością soli szkodzą zdrowiu: ich regularne spożywanie grozi chorobami serca i sprzyja nadwadze. Dlatego pozwalaj na ich spożywanie pociechom jedynie od święta! Możesz skutecznie zastąpić je zdrowymi chipsami bananowymi bez szkodliwych dodatków, które są łatwo przyswajalne przez organizm, zawierają dużą ilość potasu i serotoniny korzystnie wpływających na ciśnienie krwi i układ nerwowy. Przy tym są bardzo smaczne! Doskonałą alternatywą dla ziemniaczanych chipsów są również chrupki chlebowe.

Nie kupuj dzieciom gotowych ciastek, pączków, krakersów i herbatników – do ich produkcji używa się często oleje uwodornione, izomery trans, oleje częściowo utwardzone i wysokofruktozowy syrop kukurydziany. Choć tłuszcz w ulubionych ciasteczkach jest przynajmniej częściowo pochodzenia roślinnego, to jednak zaliczany jest on do szkodliwych olejów przetworzonych! Izomery trans podnoszą poziom złego cholesterolu, a syrop kukurydziany blokuje wchłanianie minerałów…

Substancje te znajdziemy również w fast fordach. Dlatego najlepiej jest własnoręcznie przygotować domowe wypieki dla najmłodszych.

Jeśli jednak nie masz czasu na pieczenie i przygotowywanie ciasteczek dla dzieci możesz posiłkować się sklepowymi, jednak uważnie czytaj etykiety wybierając produkty słodzone glukozą lub syropem fruktozowym, bez tłuszczów trans. Spróbuj też przekonać swojego malucha do jedzenia owoców i warzyw w przerwach między posiłkami – marchewka, jabłko, melon czy gruszka są tak samo słodkie jak słodycze, a przy tym o wiele zdrowsze!

Desery owocowe z galaretką, kawałkami owoców i bitą śmietaną przygotowuje się w mgnieniu oka i są uwielbianie przez większość dzieci.

Autor: Joanna W.

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: