Zwracanie niechcianych prezentów: jak to się robi?
Zdarza się, że mimo najszczerszych chęci nie udaje nam się wybrać prezentu, który rzeczywiście przypadłby do gustu obdarowanego. W przypadku upominków kupionych w stacjonarnym sklepie wystarczy wybrać się do sklepu z paragonem i oddać lub wymienić nietrafiony prezent.
A jak wygląda ta procedura w przypadku towarów kupionych w sieci?
Jak zwrócić niechciane prezenty?
Zwrotowi podlegają dokładnie te same produkty, co w przypadku sklepów stacjonarnych (gry, zabawki, lalki itd) . Aby móc skorzystać z tego prawa, towar powinien być w stanie nienaruszonym. Oznacza to, że nie może być uszkodzony, czy zabrudzony.
Płyty muszą być zapakowane w folię ochronną. W przypadku ubrań należy zachować oryginalną metkę.
Ile czasu mamy na zwrot?
Na zwrot towaru mamy dokładnie 14 dni, licząc od dnia, w którym został on do nas dostarczony. W ciągu 10 dni od tej daty powinniśmy dostarczyć sprzedawcy pismo, w którym poinformujemy go o tym, że zdecydowaliśmy się na zwrot towaru, który u niego kupiliśmy. Najlepiej wysłać je listem poleconym.
Kiedy zwracany towar dotrze do sprzedawcy, ma on 14 dni na to, by zwrócić nam pieniądze. Możemy dopominać się także zwrotu kosztów przesyłki. Dodatkowo sprzedawca powinien wysłać nam dokument, w którym potwierdzi zwrot.
Co bardzo ważne, możliwość zwrotu nie dotyczy towarów, które wylicytowaliśmy na aukcjach. Zakupy robione na portalach aukcyjnych powinny być więc szczególnie starannie przemyślane. Jeśli kusi nas jakaś atrakcyjna oferta, zanim zalicytujemy, powinniśmy zastanowić się, dlaczego dana rzecz jest tak tania.
Czasem niska cena przedkłada się na niską jakość. W przypadku prezentów lepiej nie ryzykować.
Autor: Karolina S.